miercuri, 16 februarie 2011

Ziua 334 Totul e minunaaaaat

Mi-am adus aminte ca sfarsitul povestii de la Pizza Hut a fost nitel diferit. Deh...trecura ceva ani...e greu sa se pastreze pe retina memoriei toate detaliile.
Dupa ce i-am explicat Sefei...de ce acele simboluri de cupluri celebre sunt total nepotrivite pentru un cuplu amorezat care vrea sa pape o pizza...caci povestile nu ca erau triste...erau de-a dreptul tragice...de fapt se numesc tragedii. Si cum sa alegi o tragedie ca simbol al dragostea vesnice, ca brand de marketing?...In fine...imi amintii ca Sefa...teribil de iritata dupa interventia mea...rautaciosa si plina de venin...de' eram singur si ofticat...si dupa un oftat general de dezamagire al publicului indragostit din sala...ohhhhhhhhhhhhhhh....:(:(:(...m-a intrebat intzepata..."Dar ce ar fi trebuit sa alegem ca denumire pentru meniurile noaste?"...
Am stat doua momente sa cuget, timp in care respiratiile se oprira...si din putzul gandirii proprii zisei: "Intrucat si avand in vedere ca toate povestile de dragoste celebre sunt adevarate drame, cel mai potrivit cuplu pentru pentru pizze-le dvs nu putea fi decat Fat Frumos si Ileana Consanzeana"..."Dar e o singura pereche...iar noi avem trei meniuri!!" icni Sefa contrariata. " Da, e dezarmant...dar e singura poveste cu final fericit din toate povestile din lume. Au trait fericiti pana la adanci batraneti...Asa ca...pentru a crea trei meniuri...se pot denumi...Fat Frumos si Ileana Consazeana la tinerete, Fat Frumos si Ileana Consanzeana la maturitate...si Fat Frumos si Ileana Consazeana la batranete.Totul e minunaaat...iar cuplurile isi pot alege meniul in functie de varsta si stadiul relatiei lor de dragoste...Meniul cu Fat Frumos cu a sa Ileana la tinerete...poate fi o pizza combinata cu blat pufos...cu sosuri picante si active...la maturitate...poate fi o pizza bine facuta...asezata...o reteta de succes...iar la batranete...un blat crocant...chiar ars pe margini...doar cu legume si masline...cu sos dulce...un meniu calm si linistit. Clientii romani care stiu povestea foarte bine se indentifica mult mai bine cu simbolul...si as pune pariu ca perechile in varsta ar cumpara meniul de la tinerete...sa-si guste din inceputurile iubirii...bla...bla...bla..."...Am facut pe desteptul la greu...ca na'...asa e cand esti singur de Valentine's si n-ai alta ocupatie...faci pe desteptu'. Sefa n-a zis nimic, ii pierise subit intzeparea...un murmur optimist s-a auzit prin prejur...iar apoi hohotele de ras si invitatia la masa cu Romeo, Desdemona si restul.
Totul e bine cand se termina cu bine...adica totul e minunaaaaaat.

Cum e sa vezi totul minunat cand in jur totul e o mizerie? De la deseurile aruncate peste tot, pana la murdaria din atitudinea celor din jur...De ce s-o observi?
Dimineata...la iesirea din Tg. Mures spre Sighisoara...o duba de la astia de la drumuri...scruta soseaua, cu un aparat special, sa-i prinda pe cei fara rovignieta. Mi-am adus aminte brusc...ca-mi expirase rovigneta taman ieri..hait...deja iesira baietii sa ma opreasca. Dar exista un Dumnezeu...Baietii erau dupa un Rompetrol...ce e un Rompetrol?...E un loc de unde se pot cumpara rovigniete. Am facut stanga...am intrat in benzinarie...inainte ca ei sa ma inhate si sa-mi aplice o amenda mirobolanta. Era si absurd...tot timpul platesc taxele de drum...era nedrept. La ghiseu o fata suparata tare...sau nedormita...sau trista..Pe ecuson scria: Erszebet...unguroaica suparata...
Stiu cateva cuvinte unguresti...e bine sa le folosesc cand si cand..Un zambet deschis si un...."Szia, mit csinalsz?"...Accentul de bucurestean m-a tradat...nu eram ungur..In doua secunde am avut parte de o Erszebet amuzata de accentul meu, incantata ca o salut pe ungureste desi sunt roman, zambitoare si amabila. O Erszebet frumoasa in doua secunde. A fost cea mai draguta rovigneta pe care am cumparat-o vreodata. Nu mi-a vandut rovigneta, ci zambetul si caldura de care aveam nevoie la ora aia. Nu e minunat? Am iesit apoi pe sosea...baietii de la drumuri m-au lasat in pace. Am scapat.
Mi-am facut treaba prin zona saseasca...si apoi am luat azimut Cluj din nou...si apoi spre Oradea. Un traseu intortocheat.
Pe drum...intr-un sat prin judetul Cluj...un nene a iesit din lateral dreapta fara se asigure...am pus o mare frana si era sa intru in shantz. Pe bancheta din spate stanga, era fetitza lui...in ea intram...si la ce Dacie avea...nu stiu daca scapa usor. Omu' s-a speriat...de faza...se astepta sa tzip la el...sa-l injur...Nu stia cum sa se scuze. I-am zambit si i-am zis sa-si imbratiseze fata...tocmai scapase teafara. Se uita la mine mirat de cererea mea. Am insistat...tot nu intelegea. I-am zis ca sun la politie si raportez incidentul...isi pierdea permisul. La asemenea argument, si-a luat fata in brate. Stangaci...nu cred ca o luase cu adevarat in brate vreodata. A tinut-o un moment si i-a dat drumul repede. I-am zis imperativ...sa o tina in brate mai mult. Are o fetitza vie si intreaga. A fost o scena cehoviana. Se adunase lume ca la circ. Omu' ca si nevasta lui erau niste bastinasi din satul cu pricina...nu pricepeau ce vreau. Iar fetitza...careia i-am fazut fatza inspaimantata, in timp ce ma apropiam cu masina intr-un carambol demn de stirile de la ora 5, fetitza s-a bucurat cel mai mult de aceasta imbratisare. Si-a tinut tatal strans de mijloc si nu s-ar fi desprins. I-am rugat nevasta...sa-si puna sotul sa-si ia fata in brate in fiecare zi...si sa se bucure ca o are. Nu e minunat?
Zece kilometri mai incolo...dupa ce iesisem din sat...cand deja trecusem de 120 la ora...mi-a iesit un alt roman in fatza, grabit sa depaseasca coloana. O miime de moment m-am vazut cu motorul rasturnat pe mine...si m-am gandit...ha...ia sa vad cat de tari sunt airbag-urile astea!!!...Am iesit cu rotile din dreapta pe marginea drumului...aproape ca ne-am atins in oglizile laterale...si ne-am vazut de drum. M-am oprit apoi intr-o parcare undeva pe sosea...mi-am aprins o tigara...si m-am uitat la apusul care cobora peste dealuri. Ce bine ca l-am prins. Nu e minunat?
Hmmm...la cat merg eu cu masina, am vazut multe...dar doua accidente iminente si potential grave, in cinci minute, n-am apucat sa experimentez. Nu e minunat caci pot privi apusul? E.
Am ajuns cu bine la Oradea...si e totul minunat.
Maine cu siguranta va fi o zi minunata.

Un comentariu:

  1. Viata este ca o clepsidra, odata intoarsa timpul se scurge in favoarea lui, iar tu ca un simplu trecator prin viata, traieste acea zi ca si cand ar fi prima zi din viata ta!... Tot ce nu ne omoara, ne face mai puternici, ne intareste...Esti demn de admirat ! Cu tot respectul...

    RăspundețiȘtergere